NY BLOGG!

www.sofiart.webblogg.se

Jävla skit blogg.se

....att det inte går att byta bloggnamn. Rain? Hur kul är det att heta?! och webblogg? Det är ingen som kommer ihåg det iallafall.

Jävla skit blogg.se

....att det inte går att byta bloggnamn. Rain? Hur kul är det att heta?! och webblogg? Det är ingen som kommer ihåg det iallafall.

live a simple life in a quiet town


jag vet inte

Om jag ska byta till devote.
Om jag ska färga håret brunt.
Om det är NORMALT att känna ångest och dåligt samvete för att man har hållt på med samma bok i två dagar?!?!?!?



Bilder från idag.

två sommardagar

Jag känner inte för att skriva något. Så därför låter jag bli. Och lägg till mig på bloglovin, era nötter.

Jag är förfärligt dålig på att lägga upp bilder vartefter de tagits. Jag tar jävligt mycket kort, en del mindre seriösa än andra. Och så har jag hållt på i typ två år. Jag har sjukt mycket bilder på datorn som jag bara tagit och lagt in men de har aldrig publicerats någonstans. Jag ska försöka ta tag i "problemet" nu. Fast jag kommer inte ha tid sen endå när skolan börjar men äääh.

En tröja jag köpte. Väldigt varm, men vad gör det, det är snart vinter igen.
25 kronor.




När mörkret faller och man känner att man sedan länge utforskat det
lilla samhälle man bor i och då finner det här med nattpromenader överskattat så kan
man se på film. Harry Potter och fenixorden t.ex. och big daddy.


Kasse som jag inhandlade i en konsthall. Helt omedveten om att en känd
fotograf från USA satt i samma rum och fikade. Suck.





Japp och jag.

Dude where's my car?

Alltså, det här är VERKLIGEN min humor. Dying.



Var och simmade idag med. Och har till allas stora förvåning fördrivit resten av dagen med att läsa i Harry Potter. Han och jag ska gifta oss. Helt fantastiskt. Jag drog fram min lilla spegel, och sen ni vet, så bara började vi snacka, precis som ett videosamtal, sen bara friade han, och jag ba' YES. Ni är jättevälkomna alla. Det kommer att bjudas på god mat och mycket alkohol efteråt!! Gratis är gott eller hur. Helt enkelt värt. Hanna (also known as the sexiest woman alive) ska vara bestwoman. Tommiy får vara präst. Ahhaha. Har funderat på att gifta mig med Jens Lapidus men han har redan fru och barn och allt sånt så det satte stopp lite för mina planer. Attans. Sen kom jag på att Harry är säkert rikare,smartare och bättre. Mmmh så snart byter jag liv och värld! Hejdå på er, era mugglare!!!



En för seriös bild på Charlie och mig på avslutningsmiddagen med alla nior. Charlie ska låna Harry datorspelen till mig. Fan jag har blivit besatt på riktigt. Det här är farligt. Nåväl. Tur att skolan snart börjar?!

Harry Potter och halvblodsprisen

Jag måste vara en väldigt känslig person, eller nej det vet jag att jag inte är, men endå.. igår läste jag ut sjätte Harry Potter boken och började gråta!!!!!!!!!!!! I slutet där. Jag börjar fan gråta för allt nu för tiden. När Charlie hade dansuppvisning så grät jag. När Neville Longbottom fick 10 poäng i slutet av första boken så grät jag (grät till filmen också), gråter till fjärde och femte Harry Potter filmen... när Carrie i sex and the city ramlade på catwalken men reste sig igen så grät jag. Seriöst?!


bloglovin

bloglovin

det bästa med vimmerby är...

INTE Astrid Lindgrens värld... Nej det är café epok. Men frågan är väl vad Vimmerby vore utan ALV? Iallafall så fyndade jag lite idag faktiskt, men det är farligt med pengar och mig. Jag har dock en fin förmåga att omedvetet låta bli att köpa saker därför att jag nog kommer hitta något bättre sen. Hursomhelst jag hittade ett par dödligt fina skor, men de kostade förstås 900 spänn. Lite för dyrt, jaa! Så det fick va.

Efter Vimmerby åkte jag hem och det första jag gjorde var att lägga mig och sola. Kokosolja är fantastiskt!! Jag förstår nu hur det är att vara TT. Jag var svartklädd hela dagen.. så himla varmt. Men det är väl synd att klaga. Jag gick till simhallen efter att jag solat. Sköööönt. Nu har pappa skaffat spotify han också... så hela huset dånar av någon...konstig musik.

Föresten så älskar jag Harry Potter. Det borde ni redan förstått men jag säger det iallafall. Snart ska jag se grannfejden, urlöjligt program jag vet, men endå intressant. Det har nämligen blivit för mörkt för att sitta ute och läsa.

Adios.




mot Vimmerby

Jag är vaken. Helt otroligt. Ska snart till stan och försöka hitta något. Chanserna att man ska hitta något snyggt i Vimmerby är oftast ganska låga men man får väl inte vara alltför pessimistisk. Solen lyser ju där också.

alla band jag sett live

Det här blir väl ingen omfattande lista. Jag måste också tillägga att jag tycker inte om alla alls.

Shakira (Jag var nio!)
The sounds x 2
Slagsmålsklubben
Dia Psalma
Mange Schmith
Melody club
Timo Räisänen x 2
Hardcore superstar
Rage against the machine
HIM
Babyshambles
The hives x 2
Håkan Hellström
Säkert!
Simple plan (HEMSKT)
The donnas
Takida (HEMSKARE)
Paramore
Johnossi
Looptroop rockers
Amanda Jenssen
Petter (vet inte om jag kan räkna med det men..jo)
Agnes
Thåström x 2 (för lite jag vet)
Adept x 2
Cult of luna
Dead by april
Dungen
Franz ferdinand
Gossip
Ica cube (hahahhahah)
The killers
Kings of leon
Sahara hotnights
Regina spektor
Anna Ternheim x 2
Winnerbäck x 2





min dag

Vakna. Läsa. Simma (hade nästan hela simhallen för sig själv!! men sen mot slutet dök det upp en massa barn..). Läsa.

Så ser en bra typisk sommarlovsdag ut för mig. Och tro nu för guds skull inte att jag sitter inne och läser bara. Eller nej tro det inte för guds skull, för han finns endå inte. Marloes is online nu och hon befinner sig någonstans i närheten av Barcelona. Jag är avundsjuk på henne och jag är avundsjuk på Spanien därför att de har henne där.

Tycker att det har varit lite Thåström torka här på senaste tiden. För mig själv också, när imperiet kommit upp i ipoden så har jag bara tryckt bort låtarna. Ibland kan jag bara inte lyssna på det som egentligen är min favoritmusik.


Hajen |||

Såg nyss Hajen tre. Man bara måste älska 80talets filmteknik!!!!!

you may not like him, but you can't deny it, he got style

Hej svej! Idag gjorde jag ett desperat försök att vända på dygnet. Så, jag låg och läste tills halv sex på morgonen, sov till tio och har varit vaken sedan dess. Har läst ut Harry potter och fenixorden och är nyss hemkommen från simhallen. Det var snorungefritt hela tiden. Underbart. Jag gillar barn, men inte alltid.

Nu ska jag för att hålla sömningheten borta dricka te och äta glass..och förstås läsa harry potter. Jag älskar Harry Potter. Jag vill leva i den världen. Den verkar vara betydligt roligare. Eftersom min hjärna har häftat fast sig på allt som har med Harry Potter att göra så kunde jag bara inte låta bli att bli störd av tanken på att på hogwarts så tar aldrig maten slut. Det kommer bara mer och mer. Så är det minsann inte hemma. Här tar baconen slut. Jag älskar bacon. På hogwarts får de äta hur mycket bacon som helst..varje dag. Oh lord.

Igår var det föresten Prison break på tv. Åh vad jag ÄLSKAR prison break. Jag har följt det slaviskt sen sexan.. och nu ska jag börja ettan. Nu är det iallafall de sista avsnitten. Det ska på ett sätt bli skönt att få ett slut på det. Och sen kommer jag att slippa höra mammas klagande över att serien "aldrig tar slut". Jaha. Lost, mamma?



ringaren i notre dame

!!!!! Nu har jag varit och simmat. Det var bra. Ska försöka få någon att se på ringaren i notre dame med mig. Den är ju bara för bra. Esmeralda var min idol när jag var liten.

mierda

Hej. Jag gör inget annat än att läsa i Harry Potter. Så egentligen är det väl onödigt att ens uppdatera något alls. Idag ska jag faktiskt gå och simma.

Dagens ilandsproblem: Det är irriterande att läsa bloggar vars ägare är runt 19snåret och fortfarande skriver "dom" hela tiden och i samma mening. Jag får så ont i ögonen. Likaså när folk envisas med att skriva utav hela jävla tiden när det ska vara av. När folk skriver I med liten bokstav när de skriver något på engelska så blir jag också sinnesrubbad. För att jag under en tid på högstadiet suttit och gjort samma misstag men nu glömmer jag det aldrig. Lär ni er inget i skolan?! THE DARK LORD SHALL RISE AGAIN AND DESTROY YOU ALL!!!!!!!!

Jag måste också nämna att jag tycker att Sirius Black är snygg.



Och en sak till. En av mina bästa vänner Marloes bor i Holland. Hon är nu i Spanien och jag vet inte hur många veckor hon nu varit där. Fyra?! Flyg till Holland tar ungefär 1-2 timmar. Det är så nära. But still. Långt bort.



Och om någon vet hur man får bort det där jäkla strecket/linjen under headern så får ni gärna säga till.

bambambambambam

Yo boys. Igår var vi på fest. Den första sög. Det var mest en bekräftelse på att: Ja, vi bor verkligen på landet. Den andra var mer givande.

En mycket vacker bild på min sönderfrästa strumpa. Så kan det gå.



RSS 2.0