ladda tekopparna

Inatt låg jag och läste tills halv fem på morgonen. Nördvarning men det är inte så lätt att slita sig från harry potter böckerna vill jag lova. Igår avverkade jag fyran så ikväll blir det att böja med femman. Vilken duktig ungdom jag är, som är hemma och läser istället för att vara på fest. Mh nej det där var väl ett skämt.


Idag städade jag rummet. Också bra. Sounds hamnade i stereon då förstås, finns det bättre städmusik? Efter ett tag märkte jag att det började lukta väldigt brännt när jag dammsög. Så jag upptäckte att dammsugaren hade slurpat i sig en strumpa, ett batteri och en krona. Jippie.

Jag har svårt att bestämma mig om jag ska ha kvar den här bloggen eller byta tillbaka till devote igen. Devote har sina fördelar, och nackdelar, som är att det känns som att man måste lägga upp dagens outfit för jämnan och det är inget för mig. Jag läser gärna bloggar som gör det, men jag känner inget behov av att göra det själv. Förutom det så förekomm det väldigt många fjäsk-kommentarer (vilket man råkar ut för här också) som kom från personer som skrev kommentarer i varje blogg de kom över även om det så skulle vara Geroge Bushs, "snygg blogg du har" osv osv blablabla. Sånt får jag här också. Jag har den enklaste mallen som finns. Min blogg är inte snygg.

Om någon av mina få läsare har en åsikt om detta så får ni hemskt gärna skriva den/de.

Adjö.




"den som förnekar Maja Ivarssons snygghet är inte värd att leva"




pengar är som pärlor ^^



Hahah. 15 tusen räcker till typ 6 festivaler, två LV väskor, en jättebra dator, ett körkort eller jättemycket mat.
Eller så kan 15tusen vara en vuxen människas månadslön. Och det ska räcka till besparingar,mat,blöjor,ännu mera mat,bensin/busskort,hyra,lån,barn,kläder,bil. Osv. Jag skulle tycka att det kändes nästan lite fel att handla smink, kläder och festa för så mycket pengar på EN månad om jag hade så att jag kunde göra det.

Lite bilder från hultan som jag inte orkat lägga upp här innan.





älskade hatade vimmerby

Ja. Astrid Lindgrens värld och Bullerbu cup drar åt sig turister och småbarnsfamiljer rejält. Alla bra resturanger är fyllda och det är allmänt trångt och jobbigt överallt. På ica kvantum till exempel. Det bara kryllar av folk. Jag ser kundvagnen som ett mentalt handikapp istället för ett hjälpmedel. Det är en social vetenskap att inte slå ihop med någon förvirrad tysk eller parkera vagnen så att folk inte kommer åt något.

Jag: Varför i helvete får bra artister som sounds och dylan vara längst ner på ställningen medans Johan Palms skiva får vara högst upp?
Julia: Det är för att fjortisarna inte ska nå!!

hahahaha!!!

SERIÖS BRUD!!!!!


art

Hejsan svejsan. Nu ska jag snart iväg på konstutställning med mina föräldrar, sen äta. Förhoppningsvis på brygghuset. Undrar hur många utställningar vi varit på tillsammans? Säkert över hundra.




en sak till

Vad tycks om denna fantastiska väska/kasse som jag fick av mormor?


sommardagar

Tja. Öh. Idag har jag jobbat. Det var segare än vanligt men musik gör ju det lite bättre iallafall. Annars typ läser jag och äter blåbär hela tiden. Ida är i Brokind. På läger. Hoppas hon får sig ett ligg.

Jesus tjatade om wombats när hon var här i småland. Hon hade ju rätt såklart, de är skit bra.

Jag måste också bara säga att jag är jävligt dålig på vissa saker. Som att lägga upp bilder. Jag tar inte min blogg så seriöst och inte heller "bloggvärlden" överhuvudtaget och de kändaste bloggarna tycker jag är skit tråkiga. Men att blondinbella har färgat håret brunt är ju faktiskt roligt. Förra året läste jag hennes blogg då och då, och det var väldigt ofta ett himla tjat om att hennes hår var så naturligt och ofärgat. Well. Jag har också funderat på att bli brunhårig igen men Marloes säger att holländare tycker om blonda tjejer. Särskillt om de är från Sverige.

mmmh.



Ibland tar folk lagen i egna händer, som vi kan se på bilden nedan. Denna skylt, som ser ut att vara gjord av en 9åring i träslöjden sitter uppe vid en väldigt liten och obesökt badplats hos min mormor. Vad jag vet, så är det inte tillåtet att slå upp skyltar hur som helst. Vid större bad har jag full förståelse för att det är hundförbud..men..där? Nej. Jag ska slå upp en skylt som det står barnförbjudet på. För barn är så himla jobbiga. Nåja, endast söta och snälla barn då. Men inte en massa skrikiga plaskiga jobbiga små djävulsungar som kastar omkring på ens saker och liknande.



Swedish summer. Till Marloes. Mormor har en granne som har ett dödligt fint hus. Jag vill bo där.

















cause I won't and I can't and I don't understand

Haha. Ja och här är en film på oss från förra årets Hultsfred. Spolar ni fram lite så får ni höra födelsedagssång med.


you should be careful what you're wishing for



Mmm... jag, Ida och Bea.

jag sitter fast

Hej. Jag är besatt. Av Harry Potter böckerna. Nu ska jag snart till Alexandra och låna böcker. Så jag slipper få abstinenser.


01836372

Jag har insett att min senaste kyss: nästintill var en början till våldtäckt... haha
Jag lyssnar på: ingenting just nu. skramlet från köket?
Jag pratar: högt.. men inte lika högt som Ida. Jag kan låta ganska barsk också.
Jag tycker om: mina nya ipod.
Jag avskyr när folk: är otrevliga och inte är tillmötesgående.
Min bästa vän är: Ida och Marloes.
Min första vän heter: Alexander.
Kärlek är: för dom!!!
När jag borstar tänderna: känner jag mig nöjd efteråt.
När jag lagar mat: är jag inte så noga med hur mycket jag häller i av varje.
Jag tänder på:  min man
Det sexigaste yrket är: SOTARE!!!!!
Det är charmigt när: folk är trevliga.
Jag är rädd för: spöken.
Den värsta känslan är: ångest
Den bästa känslan är: full
Jag är bäst på: att lukta på saker.
Jag är sämst på: att förstå fysik.
Om jag va ett djur skulle jag vara: en katt förstås.
Jag kommer alltid att vara: glad för inget
Det finaste som finns är: min hund.
I sommar: ska jag steka kantareller dagarna i ända.
Sist jag grät var: festivalen efter thåström... hahaha.. "hon gråter som en liten häst"
Jag kan: läsa av folks beteende. Kanske borde jag bli beteendevetare? och medlare i grannfejden. Nej hopplöst.
Jag kan inte: förstå att ingen kan hacka sig in i blondinbellas dator och radera hennes blogg och allt annat.
När jag vill tänka går jag: ut och går.
När jag bakar så bakar jag: kladdkaka eller möjligen chokladbollar.
Min mobiltelefon är: väldigt bra. och röd.
När jag vaknar på morgonen: kollar jag hur mycket klockan är och hur vädret är.
Innan jag går och lägger mig: tvättar jag ansiktet.
Just nu tänker jag på att: att jag snart ska äta tacos.
Bebisar är: ganska söta. men mest jobbiga.
Idag har jag: köpt en ipod!
Ikväll ska jag: se på sandor/ida
I morgon kommer jag: jobba.
Jag vill verkligen: vara ekonomiskt oberoende.


materiell lycka

Om allt går väl så kommer jag snart att ha en ipod 80gb i min ägo. Det kommer bli bra. Jämför: Jag har sen fyra år tillbaka haft en 512:mb.




DANCE,DANCE

Tjooohllloooo nu är jag hemma från mormor. Släkt från skåne har varit här med alltså så har jag varit utan internet sen i söndags.  Jag skulle kunna vara hos mormor i hurlänge som helst om jag hade haft en dator med mig. Lite abstinenser får man allt.

Nu sitter jag och "gör iordning" lite bilder fast jag ska nog snart lägga mig på altanen och läsa Harry Potter. Många av mina vänner påstår att ha läst Harry Potter är allmänbildning och ja, de är ju faktiskt väldigt bra.

För någon dag sedan så läste jag föresten ut luftslottet som sprängdes.. den var så bra att jag nästan fick hjärtattack mitt uppe i slutet.

Nu av någon anledning så kan jag inte lägga upp bilder och det är ju LITE synd för jag vill ju visa Marloes det vackra sommarsverige. Nåjaaa.... det ska nog funka snart.

sonisphere

05:30 Uppstigning.
06.45 Upphämtning.
08.00 - 16.00 infinna sig i rollen som funktionär.
16.00 - ? Se på band. Bl.a Metallica.

morgondagen:

08.45 uppstigning
09.00 bilfärd mot mormor (kommer förmodligen vara död.. men allt är relativt.. tänk bara på hur Erika Berger hade det)

Nu måste jag få ur mig en sak. Jag hatar Amy Diamond. Nej inte hatar, det är ett för starkt ord. Jag ogillar henne. Jag ogillar Amy Diamond. Jag läste nyss i tidningen om henne. Hon hade vunnit över självaste Maja Ivarsson i en omröstning... ja.. slutsats: Aftonbladets läsare är väl inte kloka någonstans.

Nu ska jag dricka te, vara social mot mamma, läsa och sedan sova. Imorgon väntar detta:



dagens ilandsproblem

Dagens ilandsproblem: Mina gratissms är slut.

jag ska också dö någongång

Hej! Läget i mitt liv känns just nu ostabilt då jag satt min dygnsrythm i obalans. Imorgon måste jag gå upp extremt tidigt nämligen. Sonisphere är ju imorgon. Iövrigt så händer det inte alltför mycket. Jag sover, läser och äter. Idag har jag läst precis hela dagen sen jag vaknade. Emellanåt har jag slängt i mig bullar, pepparkakor och ballrinakakor. Just nu är jag förfärligt sugen på cola. Riktig cola. Jag ska gå ut med hunden nu så kanske kan jag fjäska till mig en tia..

Jag har även hunnit med att sola.
Kokosolja är fantastiskt. När jag låg och solade så funderade jag lite på vilka/vem som är värst. Lykke Li eller Takida?

Förlåt så mycket för att min blogg är så ointressant, tråkig och tom. Jag önskar att den hade lika livliga och innehållsrika inlägg som den här. Jag känner hatkärlek till min egna blogg. Ett behov av att uppdatera finns där, samtidigt som jag tycker att det just nu inte finns så mycket att uppdatera om. När jag var liten tyckte jag jättemycket om att skriva. Känslor och allt. Nu kan jag inte det. Jag kan bara skriva hatiska känslor. Jag kan inte heller få till uttrycksfulla diktliknande texter som Jesus. Det enda jag kan skriva om med känslor inblandat är när jag hatar något. Blir arg. Vad är felet?


Hultsfred i bilder dag ett


















animal dreams


he's the brat

Den senaste veckan har jag ätit: Tacotallrik, fishnchips, en till tacotallrik, makaroner (stuvade), pizza, vildsvinskebab, ännu mer tacos, en till vildsvinskebab, chips, choklad, popcorn... och simhallen är stängd.

Ida är mycket angelägen om att dra med mig ut för att cykla nu. Så, jag ska snart ut och cykla. Jag älskar spotify. Tack vare spotify kan jag nu lyssna på mängder av Adam Green låtar.

Jag ska köpa en ny MP3 också. Materiell lycka.






dagens ilandsproblem

Dagens ilandsproblem: Jag kan inte bestämma mig för vilken film jag ska se på.

primal scream

Jag har ingen lust att lägga upp nåt här överhuvudtaget men jag kan väl tala om att jag nu då i helgen ska på sonisphere och där spelar primal scream som jag var förtjust i för ett par år sedan. I sexan. Då lyssnade jag väldigt mycket på den här låten. I sexan var jag lite konstig.


Its my own cheating heart that makes me cry

Mina fobier:
Ta ut varma saker ur ugnen
Cykla upp på trottoarkanter

Hultsfred 09

Festivalen är nu över. Under dessa dagar har jag haft mycket roligt, varit mycket full, ätit mycket mat och sett mycket bra band. Jag såg the killers, kings of leon, Regina Spektor, THÅSTRÖM, mando diao, Sahara hotnights, Adept, Anna Ternheim, The sounds, Gossip, Cult of luna.. sen en del fler som vi kanske bara hörde eller gick förbi. Fast egentligen så såg vi bara tre konserter från början och slut samt som vi hade bra platser på och det var (såklart) thåström, sounds och mando diao. Vi har inte bara gått omkring och glott på band utan vi hängde en del på campingen också. Vi kom dit i tisdags och då satte vi upp vårt tält.. sen samma dag så flyttade vi det till ett annat ställe. På onsdagen började festivalen och likaså vi. Ojoj vad de gick snabbt alla de här dagarna. Jag hade himla roligt iallafall. Träffade massa roliga personer och sa en massa konstigt till alla och åt så jäkla mycket mat.

Nu är det Sonisphere på lördag som jag och Hanna ska gå på. Det kommer bli fint. Dum dum dum som jag är så tänkte jag inte på att mormor fyller 86 på lördag. Jag ska iallafall åka dit på söndagen. Jag får väl lifta. Det funkade ju under festivalen.

Jag ska lägga upp bilder från festivalen även här. Det finns en roande film på min facebook därifrån också. Sök på Sofia Ahlstrand eller bli vän med mig där om ni känner för att ta er en titt för att jag kan tyvärr inte lägga ut den på youtube. Haha.

På lördagen då det var sista dagen så söp jag bort min kamera. Inte så bra eftersom Thåström spelade på natten.. men men sånt är livet (på festival)


HULTSFRED

Haha idag åker vi. Hejdå.



dagens ilandsproblem

Dagens ilandsproblem: Igår efter att vi hade åkt bil från ICA till bion så upptäckte vi till vår stora förfäran att chipsen som vi köpt inte var kryddade, så vi fick gå och köpa godis istället på bion, som var jättedyrt.

pepparkakor, te och bio.

Idag fick jag ju mitt armband! Haha nu är det inte långt kvar. Hursomhelst.. nu ska jag snart på bio.. måste dricka lite te och äta lite onyttiga saker som annars bara ligger och förfars.. ska även trycka i mig lite ipren.


vad vet ni om livet som aldrig har sett


fill your head with aliens motherfucker brännvin

De senaste dagarna har jag jobbat och resten av dagen inte gjort så särskillt mycket. Läst och så. Precis så skönt som det kan vara att ha sommarlov. Ida smsade nyss och gav min infomationen om att vi beställt alkohol till festivalen för 700 kronor. Haha yes. Snart snart. Ikväll är jag inbjuden på en klassfest (inte min egna fd eller framtida klass utan 9a - 08) som fotograf. Imorgon ska jag med Cornelia till Hultsfred för att fixa mitt armband. På måndag jobba. Tisdag åker vi och sätter upp vårat tält!!! och träffar Bea. Så jävla roligt.


bring all your friends
















2 juli 2009

Nej, ingen som jag känner behöver ta åt sig av varken det ena eller andra i inlägget under. Ibland får jag en känsla av att folk i min bekantskapskrets tror att det är just dem som jag menar när jag klagar över nåt. Jag upptäckte allt det där som jag skrev om här ute i cyber spacen samt i Astrid Lindgren skolans matsal. Hahahaha.

Vill ni läsa en riktigt bra och underhållande, äkta blogg så gå in här.


låt påven bada i fiskekrokar

Jobbat idag. Vi släpade träd. Så kul.

Ibland blir man bara så himla irriterad över småsaker. Jag känner just nu att jag måste få ur mig lite av det.
Till exempel så tycker jag inte att det är så jävla häftigt med alla förbannade jävla bloggare som tror att de är så jävla rockiga bara för de köpt någon tröja på gina tricot som det är lite sex pistols stil på eller någon med kanske engelska flaggan och så står det LONDON rakt över samt någon skinnjacka med lite dragkedjor och byxor från någon annan jävla stans som det ser ut som att någon har spytt på. Vad har du för klädstil då? eeh har väl lite av varje och lite rockigt kanske. Jaha. Vart? Alla dina jävla kläder kommer ju från det där förbannade cubus eller gina tricot och rockigt?!?!? VA?!!!!! DEFINIERA.  Och i nästa stund så har människan på sig bohemiska tunikor och snurrar runt håret som varje jävla människa i det här jävla landet verkar ha nu. Det är absolut inget fel på det, jag tycker bara att det är så himla ironiskt med folk som går runt och tror att se är så satans alternativa när de för fan ser ut som vem som helst och slaviskt följer jävla gina tricot förbannade jävla nyhetshemsida. Är det ingen mer än jag som reagerat på detta? Gina tricot Gina tricot Gina tricot Gina tricot. TRÅKIGT.

Ärligt talat. Vad är rock? Vad är rock för er små vilsna själar? Är det Johan Palm och stadsfestivaler eller?

Och sen en till sak. Att blogga och tjäna pengar kan väl kännas fint för de som gör det men jag förstår inte hur det kan kännas bra att tjäna pengar på att skriva skit om andra människor (specifikt mot någon grupp eller några personer). Jag förstår inte heller hur det kan kännas bra påstå att alla dessa unga mödrar borde skaffa sig "vettiga jobb". Vad är ett vettigt jobb? Är det något som man själv trivs med? Eller är det något med hög utbildning? Att sitta på sin lata rumpa och blogga och att det då strömmar in tusenlapp efter tusenlapp, är det bättre?  Är det bättre än att t.ex vara sotare? Det måste väl kännas ganska desperat att sitta och skriva en massa skit bara för att få mer pengar samtidigt som man vill spegla sig som en rik person.

Jag har reklam på min blogg, men jag har tjänat SJU svenska kronor på den reklamen (hahaha) så ni får inte tro att jag kastar sten i glashus.

Nu skrev jag lite skit om alla s.k "fashion"bloggare. Ärligt talat, åk till en storstad (Nej, inte Stockholm) och ni er oerhört mainstream ut, men jag tjänar ju inget på det och jag skriver det för att jag menar det. Jag hittar inte på det bara för att få mer statistik eller mer pengar.

Ha en fortsatt trevlig dag.



Haha åh, tänk att Palmis klädval på bilden stämde överens så bra med det jag skrev. Trots att jag kanske tänkte på tjejer mest. Visst ser de ut att vara köpta på typ JC? Iallafall, man ska inte vara fördomsfull. Johan Palm är säkerligen en trevlig och snäll prick. Så ska man alltid tänka tycka jag. Om man inte med säkerhet vet att personen i fråga är något av djävulens verk.

analtömningen skall rinna över de som bestämt att gatumusikanter ska förbjudas

Ja men för i helvete.

och min grogg liknar en laddad pistol

Nej nu jävlar. Jag måste städa mitt rum idag. Jag har snart skjutit på det i en vecka. Det ser ut som skit. Och efter festivalen så lär det se ut som ännu värre. Städar jag nu så slipper det se ut som ännu värre än skit sen utan bara som skit. Fattar ni? Jag måste borra upp en hylla med för alla mina böcker och filmer står staplade på nattduksbordet (det är ganska många).

Sen ska jag till stan idag förövrigt och köpa massa bra saker för idag kom bidraget in på mitt konto. Bl.a hostmedicin och filmrullar.

RSS 2.0