Jarmo skulle vunnit!

Godkväll kära ni på söndagar gör man inget vettigt därav alla dessa inlägg. Idag har jag solat och det är i mitt fall väldigt vettigt. Jag har läst ut en bok också. Även det är vettigt. Jarmo vann inte robinson igår. Det är förbannat ovettigt. Hur kunde det bli så? Fan också. Jag är seriöst ledsen över att Jarmo inte vann. Han kämpade hela vägen. Jag hade förhoppningen att det skulle bli en rättvis vinnare när andra fick rösta vem de tyckte. Helvetes skit. Så vinner Elenore. Nä fy fabian vad dåligt.

Nu ska jag ge er ett tips på en blogg som kan vara bra om man har dålig humor som jag. Den är inget speciellt alls och rätt tom och meningslös men samtidigt smårolig. http://dagens-ilandsproblem.blogspot.com/
Namnet säger allt.


37 dagar!

Jag dissade marknaden. Brukar vara fullt med kristdemokrater som bjuder på blaskigt kaffe. Sånt är läskigt. Melody club spelade också men jag var helt död efter paddlingen. Inga pengar heller. aah livet är hårt.

MEN NU ÄR DET BARA 37 DAGAR KVAR TILL HULTSFREDSFESTIVALEN, 40 DAGAR KVAR TILLS THÅSTRÖM SPELAR PÅ HULTSFRED OCH EN OCH EN HALV VECKA KVAR I SKOLAN!!!!!




syskonkärlek

Läste ut syskonkärlek för någon dag sedan. Jag läste den första gången för två år sen och kände ett behov av att läsa om den. Jag köpte den till Ida också.


kanot

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det var och är så varmt både idag och igår så kräftan är väl ett namn på passar bra på mig just nu. Igår paddlade vi hela dagen och det blir man sjukt trött av, iallafall jag. Så blev mitt halsont värre att det gjorde ont att svälja men nu är det bättre. Hursomhelst jag paddlade med Ida och det gick bra för oss. En gång så hamnade kanoten på tvärsen (Som Ida säger) så jag fick hoppa ur och rätta till den. Vi åkte förbi en död ko som låg i vattnet också. Mindre trevligt.

Lite bilder från igår













När man inte har något skolarbete så kan man...

1. Läsa böcker som man vill läsa.
2. Spela the sims 2.
3. Kolla på så som i himmelens extra material.

Allt detta utan att känna minsta dåligt samvete.

för ibland har dom ingen koll alls på vem dom ska ta med



!!! INGA FLER LÄXOR, PROV, ARBETEN! INGET! DET ÄR TOMT! JAG HAR INTE ETT ENDASTE ATT GÖRA SOM HAR MED SKOLAN ATT GÖRA!!!!!!! Hur skönt som helst. Vi var och fikade på Epok idag. När jag kom hem så hade jag fått ett  argt brev från doktorn. Jag har nämligen missat att gå på två kontroller i rad. Första gången så hade mamma nyss opererat sig och jag hade fått körtelfeber så det glömdes bort och nu andra gången så ville jag inte gå därför att jag blir aldrig infomerad om något när jag är där. De berättar aldrig om vad de kommer fram till och det känns bara sjukt onödigt men det är det ju egentligen inte. Dock så har han skrivit att mitt hjärta kan stanna och det kommer lite som en chock för det hade jag inte en aning om. (Nej Ida, jag hade inte dött om de inte hade opererat mig) Doktorer SKA prata och förklara vad som pågår för patienterna. Jag vet nästan ingenting och inte ens min mamma visste om det där. Jag visste att batteri måste bytas snart men inget mer. Dålig kommunikation.

Skitsamma. Jag ska iallafall byta till Linköping nu eftersom jag kommit in på en skola där.

Körkort till Hanna!

Grattis Hanna till körkort! Hon plockade upp mig sen åkte vi en liten tur.



August Strindberg

Mmmmhhhh sista dagen är imorgon då allt ska lämnas in! Kämpar som tusan med min bokanalys nu, jag vill ju att den ska bli bra. Det känns så fel att ge en hafsig tolkning av den.

kråkan

Det lät visst lite dumt där nere, det lät som om jag var missnöjd över att ha kommit in men det är jag absolut inte.

Bilder från sommaren 07





STAY THE NIGHT BEATRICE!

Hej! Nu har jag fått reda på att jag kommit in i Linköping. Förutom det så är jag ganska glad. Bea ringde idag. Hon lät lika rolig som alltid. Nu skriver jag bokanalys på flickan som lekte med elden. Det kändes bättre att ta den istället för män som hatar kvinnor. Det går bra så ingen stress där.

Ibland lyssnar man ju på dålig musik. Helst när ingen annan än kanske ens mamma hör. Ibland kan det bara kännas bra att skruva upp volymen i bilen när någon tråkig låt från schlagerfestivalen spelas, mendan pappa är och handlar. Iallafall, eftersom Bea var så himla ambitiös och gjorde någon slags rosa typisk PS bild på henne och hennes pojkvän med texten "stay the night" och där under en text som handlade om hur mycket hon gillade den låten, kryddad med 90% stark ironi. Iallafall tyckte många att detta var underhållande och Greta kommenterade och låtsades att hon inte visste vad låten hette. Hallå där, vi alla älskar väl Alcazar? Barbados har ju badat i sjön här liksom. Nej det där var ett skämt. Jag gillar inte melodifestivalen, men låtarna fastnar på nåt sätt. Tack vare/på grund av radion. Jag har helt enkelt börjat tycka att stay the night är en skön låt. Hur är detta möjligt? Jag påverkas enormt av radion. Oj vad de tjänar på att spela låtarna 16 gånger per dag när till och med jag, den ultimata melodifestival-hataren efter ett tag ger vika.

Till dig Bea.


min rätt som konsument

Tisdag. Vaknade sex. Gick upp och gick ut med hunden och ville dö av trötthet men det var endå upppiggande. Skolan var slapp som vanligt. När jag kom hem hämtade jag ut ett paket som var jättestort. Jag hade köpt ett paraply nämligen, och kläder. Färgen på något plagg var inte som jag tänkt mig helt plus att det var glitter i den och jag hatar glitter och det stod ingenstans att det skulle vara en jäkla massa glitter i men jag har ingen ork till att skicka tillbaka det och byta heller. Det får duga, eller nej det får det inte jag är faktiskt väldigt nöjd.

Nåt mer som gjorde dagen bra var att jag hade fått hem anmälningspapper om funktionär på Hultsfred och det är bara två städpass + efterstädning. BARA TVÅ! Så skönt. Så jag ska ge de till några imorgon.. plus posta till Simon och Robin. Haha mm. Såg twilight nyss gjorde jag också.. borde ju plugga bokanalys, spanska uppsats, svenska uppsats och.. glosor men det hinner jag nog med det också. Jag är mer effektiv om det är sista dagen, sista chansen, då det ska in.

Nä.. nu ska jag plugga. Eller försöka. Föresten fick jag reda på att mamma ska opereras idag igen. Det känns tråkigt men det är inget allvarligt.. de ska bara plocka bort något som fastnat i halsen. När hon blev inlagd igår så hade hon inte ätit nåt ordentligt sen i onsdags.



Min vackra kladdkaka. Bilden är från förra månaden typ men jag tar massa kort hela tiden men bara låter de ligga.



!#¤&&/%&/

HATAR PAPPA JOBBIGA MÄNNISKA!!!!!!!!!

besatt

http://alltomtwilight.devote.se/


the showy one

Hej! Idag har inget vettigt hänt förutom MVG på hemkunskapen och MVG på Pakistan. Jag vill ha papprena om Hultsfred typ NU men det går lite segt fram. Mamma blev inlagd idag och det är också tråkigt. Hanna kommer ikväll och ska klippa mig och färga min utväxt. Annars borde jag plugga men orkar man? Nä. Ska skriva en bokanalys om män som hatar kvinnor. Får bli så.


JESUS

Tjosan. Jag sitter och chattar med Jesus och ska snart jobba. Jesus ska med på Hultsfred. Det ni. Det blir jävligt fett. Vi ska supa med Jesus, ju. Thåström spelar på Hultsfred. Jag dör. Dör. Dör.. Nu är det inte långt kvar!


mina vackra present dekorationer

När jag var sjuk så hade jag väldigt tråkigt, så jag satt och klistrade ihop en massa bilder på de flesta av paketen till Marloes.








Hon fick filmen så som i himmelen, en bok med Liza Marklund på engelska då såklart, örhängen, "älggodis", två tavlor och lite annat..

Två skivor också. Med bara svenska artister.

 

1.      "Longing for lullabies" - Kleerup feat. Titiyo

2.      It takes a fool to remain sane – The Ark

3.      Amurula Tree – Amanda Jenssen

4.      Painted by numbers – The Sounds

5.      My Favourite game – The cardigans

6.      high drama – laakso

7.      Living in America – The sounds

8.      Living On A Prayer (jon bon jovi cover) – Looptroop rockers

9.      Keep This Fire Burning / don’t stop the music – Robyn

10.   Sweet Marie - Timo Räisänen

11.  what have i done – Anna ternheim

12.  Curly Sue - Takida

13.  fear no darkness  -Timo Räisänen

14.  about you now ( sugababes cover) - Timo räisänen

15.   superstar (fucking åmål soundtrack) - broder daniel

16.  dance with somebody – mando diao

17.  nomadic – backyard babies

18.   underground – broder daniel (fucking åmål soundtrack)

19.  reggie – the sounds

20.  when we were winning – broder daniel

21.  night after night - the sounds

22.  lovefool - the cardigans

23.  come undone – Backyard Babies

24.  shark! Shark! Shark! - Adept

25.  shoreline – broder daniel

26.  Inga from Sweden (just for fun)

27.  tony the beat – the sounds

28.  cobrasyle – robyn

29.  i’ll be gone – Broder Daniel

30.  Mine for life – The sounds

31.   When we were winning long version – Broder Daniel

 

 


Paolo Roberto på ICA

Hej! Jag drömde en sån jäkla knäpp sak att jag bara måste skriva det här. Jag drömde att det var samma dag som min klass skulle till Göteborg. Bussen skulle avgå från ICA här där jag bor. Tidigt som jag var så gick jag in i affären för att köpa nåt att äta. Då sitter Paolo Roberto i kassan. Hahah och det roligaste var att han raggade på mig. Ja. Så det kan bli.


oh i'm so clever, but clever ain't wise


mig äger ingen


quote me

Jag ska precis iväg till golfbanan och jobba, så jag frågade pappa nyss om jag kunde få någon gammal skjota av honom att ha på mig.

Pappa: Ska du ha en skjorta eller?
Jag: Ja, visst ta någon bara
Pappa: Du får den här. Den är ny.
Jag: Men ska inte du ha den om den är ny?
Pappa: Nej.
Jag: Vadå? Ser den för bonnig ut för dig eller?
Pappa: Ja, så då passar den ju dig.




0536528




Tagna 2007 av antingen mig eller mamma.

7254722


9637284



Bilden är tagen 2007. Paketets produktionsår vet jag inte. Antar att det var ett tag sedan?

people seldom do what they believe in, they do what is convenient, then repent

Nu sitter jag och skriver om Nordkorea. Så himla tråkigt.. sen ska jag skriva om Pakistan.. sen sova. Imorgon blir det fyradagars helg ju! Tack Jesus för att du gjorde himmelfärden eller ja nej jag vet inte och jag minns inte.




Något som är värt att hyllas är väl endå

http://rahlenfeldt.blogg.se/

time flies

Haha! Jag fick en idé om att jag skulle placera the sims på vårat extra minne. Vet ni vad jag hittade där? En massa mappar med typ två år gamla foton! Hahaha hur roligt som helst. Idas minne är ju som en guldfisk därför kan det här bli som en liten påminnelse om hur konstigt allt var haha. År 2007 Ida. Det måste du veta, annars blir jag besviken.













Johan Palm

Jag har inte varit med om slappare skolgång sedan F1an. Idag var det friluftsdag så jag sov til halv tio. Vid tio började vi gå promenad och jag tog med Japp. Efter det var det simhallen men jag får inte simma eller bada så jag fick titta på med lärarna. Haha.. Nu har jag läst ut eclipse och så intsallerar jag the sims 2 som jag fått låna. Fast nu ska jag gå ut och gå med Japp, man kan ju inte sitta inne här när det är så fint väder. Jag funderar på om jag ska se twilight ikväll också.. Cornelia ska låna den över långhelgen.

Nu tänker jag relatera till rubriken. Jag satt och åt frukost. Såg den otrevliga texten "Kackerlackor allt vanligare i Sverige" på Svd's första tidning, den andra tidningen handlar endast om börsen typ så jag läser alltid kulturtidningen. Tror ni inte att Johan Palms fina ansikte är tryckt över hela jävla framsidan? "Johan Palm tar sabbatsår - På turné". Jaha. Jag trodde att Svenska Dagbladet var en seriös tidning.



Maja.

ombytta roller


lookbook

Jo det är ett himla prat om lookbook och jag tänker inte vara sämre själv. Vilken fantastisk sida. Alla är dösnygga och från jordens alla hörn och kanter. Jag fick inga läxor gjorda idag. Godkväll.














skrattar mig hela vägen hem


time for heroes


SVENSKA FILMER

Hej!

Pappa är i Skottland så jag och mamma är själva hemma. Det är ganska skönt men man märker inte så stor skillnad förutom att inte TVn med dvd är upptagen. Idag har jag och Julia jobbat i en och en halv timma. Det ni! Haha.

Svenska filmer. Många av mina vänner hatar svenska filmer. Jag gillar svenska filmer. Ganska mycket. Därför får jag alltid se de ensam för att ingen annan vill kolla. Haha. Änglagård, så som i himmelen, fucking åmål.. vem kan motstå det? Och män som hatar kvinnor när den kommer på dvd.

Mmh iallafall nu ska jag se på ensamrummet och sen på så som i himmelen. Någon håller föresten på att ringa mig nu hela tiden på min mobil. Jag tycker det är obehagligt när folk ringer och jag inte vet vem det är. Jag sökte nu på hitta.se och människan bor i Svedala? Jaja. Jag har raderat mig från hitta och eniro. Jag vill inte bli hittad.


Girl's Night Out


ESC?

Det finns inget som jag bryr mig mindre om än melodifestivalen. Det är så jävla tråkigt och dåligt rent ut sagt.

BRITNEY SPEARS PARODI # 1


det är ni som e dom konstiga, det är jag som e normal

Och sen så sjöng ni med mig,
döva som ni e.

twilight

Igår köpte jag filmen. Den var mycket bättre än vad jag minns den. Idag var jag inte i skolan. Jag har fortfarande körtelfeber och är helt sjukt slö (vilket inte är en ursäkt) och har ont i halsen och magen. I onsdags var jag på sjukan men de hade tappat bort mina prover så jag fick inte reda på nåt om hur det låg till. Jaja bara att vänta. Det vore skönt att bli frisk förklarad snart för jag har knappt rört på mig sen innan påsk. I Kalmar så provade vi en massa olika klänningar. Det var hemskt för jag såg förskräcklig ut i varrenda en förutom i en fast den såg så konstig ut framifrån. Ibland kan jag ha himla dålig självkänsla. Mina gener är som så att när jag inte motionerar så lägger jag på mig och nu när jag varit sjuk så har jag inte kunnat. Jag såg jäkligt blek ut också. Tur att jag har bra pigment då. Alltid nåt.

Iallafall twilight är himla bra. Både böckerna och filmen. Jag bestämde mig för att läsa böckerna på engelska så jag mår väldigt illa när jag ens kollar på de svenska. Allt känns så barnsligt och fel i de svenska så jag tänker inte läsa de på svenska alls. Julia var väl smart som började med att läsa de svenska och sen de engelska för att upptäcka den enorma skillnaden på så vis. Det var ett förgrymmat tjat på alla ett tag om att de längtade så mycket tills fyran skulle släppas. Men ja, läs den på engelska istället om det är så bråttom kunde man tycka.

Filmen herregud vad man dör den är så himla bra. Se den och läs böckerna NU... innan jag allmänbildnings-förklarar det. Godeftermiddag.


en dag av alla dagar



Idag var vi i Kalmar.

it was like everyone were smell chanel and I was smell date

Namn: Sofia
Piercingar: Fyra hål i öronen.
Tatueringar:  Nej. Inte ännu.
Längd: 1.56
Skostorlek: 38-39
Hårfärg: Jag vet inte riktigt. Ljust med utväxt.
Fräknar: Nej.
Vikt: 57
Motto: I DE LUGNASTE SJÖARNA SIMMAR DE FULASTE FISKARNA
Kär?: Nej det är jag inte.
Önskar du att du bodde någon annanstans?: Ja ganska ofta.
Tänker du ta självmord?: Neej!
Tycker du att du är attraktiv?: Nja.
Dricker du?:  Jo
Använder du droger?: Nej, och jag tänker undvika det också.
Röker du?: Ibland
Vilket shampo använder du?: åh.. vart ska jag börja? För tillfället schwarzkopf men också silverschampoo.
Vilken parfym använder du?:  Gucci eller Britney Spears. Haha.
Vad är du rädd för?: Spöken. Ibland. Inte det spöket på Idas rum.
Gillar du att tvätta?: Nej.
Gillar du berg-och-dalbana?:  som in i helvete!

Senaste...
Filmen du hyrde?:  Minns inte vad den hette.
Filmen du köpte?: I'm not there. Imorgon ska jag köpa twilight!
Låten du hörde?: time for heroes med libertines
Låten du laddade ner?: Det minns jag inte.
Personen du ringde?: mamma
Personen som ringde dig?: Jag själv. (tappade bort telefonen)
Personen du skickade SMS till?: Ida
TV-program du såg?: Sommer
Person du tänkte på?: Mamma

För eller emot...
Långdistansförhållanden?:  Både och.
Utnyttja någon?: Emot, eller i vilket syfte föresten?
Självmord?:  EMOT!
Ungdomar som röker?: Det är jävligt tjatit med alla pilkttrogna människor som ständigt ska sätta sig på tvären ang. detta.
Använda droger?: Emot. Såklart. Det ger bara dåliga konsekvenser.
Sex före äktenskapet?: För.. Jag har svårt att förstå hur man kan vara emot?
Köra onyktert?: Jävligt mycket emot!
Förhållanden?: För.

Favorit...
Mat: Tacos eller typ vildsvinskebab som jag ätit en gång i hela mitt liv.
Låt: Åh det finns så många.. just nu är jag väldigt fäst vid från himlen sänt med thåström och även låten reggie med the sounds.
Sak att göra: Konsert! Bra sådan.
Sport: Att utöva? Typ ingen.
Dryck: Red fanta
Kläder:  Nyinköpta
Film: Svårt svårt svårt.. ondskan, män som hatar kvinnor, änglagård.. twilight..
Bil: Ja det vet jag inte riktigt.
Serie: Prison break och andra avenyn.

Har du någonsin...
Gråtit över en pojke?: Jaa det har jag väl.
Gråtit över en flicka?: Ja.
Ljugit för någon?: Ja.
Varit i slagsmål?: Nej det kan jag inte påstå.
Blivit arresterad?: Nej.
Träffat någon från internet IRL?: Ja.

Antal...
Gånger du varit kär?:  Två.
Hjärtan brustet på grund av dig?: Ingen aning.
Tjejer du kysst?: Jag vet inte.
Killar du kysst?: Töntvarning på den som räknar!
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med?: Ganska många.
Gånger ditt namn varit med i tidningen?: Mer än 5 färre än 20.
Ärr du har på kroppen?: Ett jättefult.

Senaste...
Boken du läste?: Jag läser fyra just nu, Eclipse med Meyer, Överlevare mot alla odds, Honungsbiets hemliga liv och luftslottet som sprängdes med Steig Larsson.
Personen du fick e-mail av?: facebook säkert.
Personen du fick brev av?:  Sjukhuset.
Personen du fick sms av?: Ida
Gången hela din familj åt middag tillsammans?: Idag.
Saken du köpte?: Cola idag.
Vad har du gjort idag?: Varit i skolan, varit på sjukan och sen varit hemma.
Brukar du svära mycket?: Ja.
När stiger du upp på morgonen?: 06.30
Gillar du att slåss?: Nej.
Vad har du på dig?: badrock.
Vad ska du göra ikväll?:  Gå ut med Japp och sen läsa. Sedan SOVA.
Vad är du allergisk mot?: Nylonstrumpor som är hudfärgade.
Var har du ont?: I halsen.
Använder du hårspray?: Ja tyvärr. Mitt hår känns hemskt pga det men jag kan inte vara utan.
Kan du stå på händer?: Nej.
Håkan Hellström eller The Ark?: Håkan blir det nog.
Salt eller socker?: Salt
Gillar du ketchup?: Ja i lagom mängd.
Är du glad nu?: Jodå.
Var du glad igår?:  Nja. Jo det var jag.
Vad dansar du till?: Allt.
Stockholm är...?:  En liten stad som dock många tror är jävligt stor bara för att det är huvudstaden men inse fakta gott folk: Stockholm är inget!
Kan du sjunga?:  Det går väl.
Spaghetti eller makaroner?:  Makaroner.
Land du vill besöka?:  Massor.


luftslottet som sprängdes

Tjoho. Jag ska läsa den här på svenskan och sen göra en analys på den. Seriöst. Jag är kär i de här böckerna så det passar utmärkt.


Eva och Adam

Kolla Emelies blogg http://wakethedead.blogg.se/ , andra inlägget med en smygbild på två figurer som sitter i cafeterian. Helt off är jag. Vad är det med mig? Emelie och jag går på samma skola och jag har inte fattat att det är HAN som gått omkring. Vi hade Katarina Von Bredow som föreläste för oss när vi gick i sjuan. Det ni.

höghus låghus dårhus




Idag har jag varit i skolan och gjort fysik nationella och där bidrog jag med att bevisa att nationella i fysik är ingen bra idé. Vi opponerade på Charlie och Jossie också. Spännande. Jag fick MVG på Schindlers list läxan. Mh. Nu har jag sett på Bernad och Bianca och nu ska jag PLUGGA! Tjoho.. svenska och SO.

Jag hatar hudfärgade nylonstrumpbyxor. Det finns inga ord för hur mycket jag ogillar det. Det är så rysligt fult. Usch. Nu vet ni det.

jag kan inte se min spegelbild i vattnet

Hej! Nu har jag fått tillbaka min mobil igen. Vi har varit ifrån varrandra i två veckor nu och det känns nästan som att jag har köpt en ny mobil men det är egentligen bara min gamla vanliga som varit på lagning.

Iallafall så har jag ett par läxor men jag orkar faktiskt inte göra de just nu. Imorgon är det nationella i fysik. Vilket jävla skämt. Fysik är ett sånt ämne där jag råpluggar inför proven och sen glömmer bort allt när jag skrivit det och lämnat in det.

Nu ska jag äta nåt och läsa vidare i eclipse.. ikväll ska jag gå och ta ner några Hultsfred plancher. En till Ida och en ny till mig. Den stora jag har nu står inte Thåström med på. Det är viktigt. Så, jag tänker sno mig en ny.


hon o han

Det sista man ska göra med lyrik är att förklara den.

Så stod det i en bok jag läser.
Just det. Annika Norlin.
Nä nu får ni inte tro fel. Jag tycker fortfarande att hon är bra. Jag bara ogillar det som stod i SD.


jag är trött på att vara trött

Jag får näsblod varje dag. Det är nog inte så bra. Något är säkert väldigt fel. Jag är trött jämt också. Det kan bero på 1) att jag inte alltid använder mina glasögon eller 2) att jag har körtelfeber.

Iallafall så var vi och kollade på dansuppvisningen idag. Det var skit bra! Speciellt sista dansen. Jag gillar att se på dans, men det får mig att känna mig otroligt klumpig och trög eftersom jag själv är helt värdelös när det gäller dans.. iallafall streetdance som vi prövat på i skolan ett antal gånger. Bugg är jag däremot grym på.

Mina bilder som jag tog är som ni ser väldigt rörliga men jag är en sån som vägrar stänga på blixten vid sånna här tillställningar därför att jag tycker att det blir så himla fult och sen är det så jäkla störande när folk sitter och knäpper som tusan med sina kameror om de har blixten på.. två ord: För helvete!!










Godnatt!

ja jäklar



Haha. Jag ska sluta lägga upp en massa onödigt men jag tyckte att det här var lite fint. Detta hittade jag under infomationen om min blogg på bloglovin.

så jag gav de det bästa midgård har



Dagen börjar ju bra iallafall.

eclipse

Nu ska jag läsa och dricka te. How lovely.


gaybloggen!

Haha jag älskar den här så jävla mycket.

Idag när jag vaknade så var jag hur yr som helst och ville typ spy och kunde knappt gå då min kropp på nåt magnetiskt sätt drogs mot sängen. Jag var uppe en sväng på natten och märkte att min hund spytt. Precis utanför min dörr. Bra gjort.

Jag har sett på film hela dagen. Ätit lite också. Robin hood, Lejonkungen, Ringaren i Notre dam, Tur&retur, Pippi på rymmen.. massa gamla filmer. Mycket givande.

Jag ska byta design på den här bloggen.. vi får se hur det går.




money

Var och kollade på min och Julias blivande arbetsplats. Jo men visst. På golfbanan. Jag har haft  "jobb" på den golfbanan sen sjuan. Målat om huset. Rensat ogräs. Planera frön. Kasta ut frön. Gräva upp en bunker. Vi ska dra ris. Kvistar ni vet. Det fanns tusentals högar som skulle dras ihop. Det är egentligen bara bra. Mer pengar till oss!

old

Haha här är lite gamla fula hemska underbara bilder på mig/kompisar och sånt.


Jag och Ida. November 07.


Hanna och Ella. Skolavslutningen 08 (Simple Plan var där inne jag hatar Simple Plan. just saying)


Jag. Feburari 2008.


Ida och Hanna. Metropol 08.


Hanna och Ida. Våren 07.


Ida och Hanna. Skolavslutningen 07.


Jennifer. Kalmar 08.


Ville, jag och Tommiy. 08.


Jossie. 07.


Hanna. Rookiefestivalen 08.


Alicia, Adam Tensta och jag. Hultsfredsfestivalen 08.


Linn, Matilda och Carro. 08.


Cornelia och Ida 07.


Klassen. 08.


Tommiy. 08.

Hanna. Skolavslutning 08.

Skolavslutning 08.


Kalmar 08. Adelinn och Hanna.


Jag. 07.


Jag 08.


Hultsfred 08.


Bea. 08.


Emelie. 08.


Jag. Feburari 08.


Jag. Hösten 08.


Hanna. 08.

JAG ÄR EN VAMPYR

Ja faktiskt. Jag och Charlie var på sjukan i måndags för jag skulle ta blodprov. De fick sticka mig tre gånger! Jag har fått ett väldigt fult blåmärke pga det. Iallafall det kom ju inget blod. Så. Jag är antingen en vampyr eller så är jag klonad. Min riktiga kropp och själ sitter på silvertåget. Haha.


en fattig familjs hem tar bara fem minuter att riva

LÄS DEN!
Kan vara den bästa bok jag någonsin läst. Eller nej.. men jo man kan inte riktigt jämföra med de andra skit-bra jag läst.


fem veckor kvar

Det är helt otroligt. Jag har inte fattat det. Bara fem veckor? Jag hade varit hur glad som helst om jag hade gått i åttan eller nåt men nu vet jag inte riktigt hur jag känner.

Skolan dödar mig iallafall just nu men man ska väl inte klaga. Jag har rättat en uppsats nu. Hur tråkigt som helst.

För några dagar sen så började jag att bevaka dessa fyra bloggar med bloglovin för skojs skull

http://paulinadanielsson.blogg.se/
http://www.gaybloggen.com/
http://kissies.se/
http://desireenilsson.blogg.se/

När jag loggar in varje kväll så har jag ca 70 uppdaterade bloggar. Dessa fyra varelser skriver väldigt många per dag. De andra som jag bevakar kanske skriver 1-3 inlägg per dag. Jag tycker om att läsa bloggar. Tyvärr hinner jag inte alltid. Bara för att jag måste skriva om Charlie och Jossies Jan Fridegård uppsats. De skulle nog bli glada om jag lät bli men men haha.


I'll be gone - Broder Daniel


since januari 2009

Hej! Nu är jag ÄNTLIGEN färdig med vårat individuella hemkunskapsarbete. Det har varit det roligaste arbete någonsin under hela min tid i/på (inspärrad) högstadiet.  Jag har gjort det med glädje. Pappa revisor hjälpte mig med excel eller vad det nu heter nu i slutet. Tack tack. Idag har jag ätit stuvade makaroner och falukorv ute i skogen. Vid barkspåret där Charlie bor. Spännande va? Fast Charlie var inte där för han dansade. Jag kanske kommer att missa dansuppvisningen. Jag vill jättegärna se den. Fan också.



Nu ska jag sova! Imorgon tror jag att det var bandymatch mot Vimar. Eller om det var på Tisdag. Jaja, vi lärväl förlora som vanligt men AL går ju inte in för det helt för det vore så pinsamt för vimar ;)

flickan som lekte med elden

Nu har jag läst ut den. Den var riktigt bra men jag tycker nog att man inte ska hoppa över ettan bara för att man "hört" att den ska vara seg. Jag längtar ihjäl mig tills denna kommer på film! Mina förväntningar är skyhöga.



165

Jag ska snart ut och sälja salami. Jag hoppas folk köper. Måste få 12 sålda.

Annika Norlin avskyr otydlig kritik

Jag satt nyss ute på balkongen och väntade mig lite trevlig morgonläsning i Svenska Dagbladets kulturtidning. Då hittar jag en förskräcklig artikel. Annika Norlin sjönk just en bra bit i mina ögon. Hon säger att hon avskyr otydlig lyrik och när någon säger "mina texter får man tyda som man vill" så tänker hon att det är en låtskrivare som inte har någon aning om vad han eller hon vill säga osv osv.

Se nu i detta fantastiska klipp.



"De är faktiskt upp till var och en att tolka hur fan de vill"

Haha.
Men iallafall..

JAG FÖRSTÅR INTE! Det kvittar hur tydliga texter är, man tolkar de endå olika. Okej, bortsett från typ Fyrdung och Svensk ungdoms låtar och sånt som helt enkelt inte går att tolka på annat sätt även att fansen av dessa band nekar förfullt till att budskapen skulle vara rasistiska.

los hombres que no amaban a las mujeres

Sommaren då jag skulle börja åttan så var det en väldigt het potatis om jag skulle få mitt bidrag eller inte. Mamma var starkt emot. Ida också. Min pappa hade av någon konstig anledning inte någon åsikt vad jag kan minnas. Hursomhelst. Mina motståndare i debatten påstod att jag inte skulle kunna hantera pengar. Det är ju inga stora pengar bara ett litet barnbidrag men ni vet ju hur fort de kan försvinna. Iallafall, fan vad fel de hade. Jag hade nog lite fel om mig själv också. Jag har under det senaste halvåret insett att jag är ett kontrollfreak när det gäller pengar. Även om jag skulle komma över flera miljarder så skulle jag fortfarande sitta där med en anteckningsbok och noga notera varje förändring på mina konton. Jag har hela tiden en plan över hur pengarna varje månad ska användas. Jag har skrivit en lista på böcker jag måste köpa. Filmer. Skivor. Kläder. Skor. Efter det följer en uträkning och en summa på det som kommer att bli över. Ju högre den summan är ju gladare känner jag mig såklart. Vi läste om Buddhismen för ett tag sen och jag undrar om de inte har rätt i det här med att vi människor hela tiden fylls av en tillfällig lycka när vi har köpt något. Å andra sidan har de fel. Ingenting kan övervinna känslan av att ha köpt en biljett till en konsert som man vet kommer bli bra eller bättre upp: att sedan vara där på plats. Konsertlyckan som jag och Ida kallar det. En berusning.

Det här med att prydligt planera och räkna ut sin inkomst kanske är ett vanligt beteende bland ungdomar i min ålder men det känns fan inte så.




Nu ska jag fortsätta läsa flickan som lekte med elden och sedan se på film. Jag tror det blir Änglagård 1 eller  Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv som jag faktiskt tycker är jättedålig men jag har beslutat mig för att ge den en chans till då det var år sen jag såg den sist.

blind blind blind

Just nu så rättar jag Josefin och Charlies uppsats och det är så himla skit TRÅKIGT!

RSS 2.0