Idag har varit en bra dag.

Hej! Idag gick jag upp klockan sex(!) på morgonen. Jag skulle nämligen iväg och jobba. För att komma någonstans här i livet så måste man kämpa, och då kan man börja med att välja tidiga arbetspass. Eller hur Simon?

Så, jag gjorde en dunderfrukost. Ägg, smörgås, te, jucie och havrefras. Eftersom min pappa anser att Vimmerby tidning inte är så mycket att ha (I agree) så prenumenerar vi på Svenska dagbladet istället. Jag brukar då ofta läsa Svenska dagbladets kultur tidning.

Idag hade jag oturen att råka ut för den mest värdelösa recension jag någonsin kommit över. Hade jag inte öppnat tidningen så hade jag inte behövt känna mig irriterad på skribenthelvetet resten av dagen. Iallafall hon som skrev den otroligt dåliga texten hade varit på Peace and love och sett babyshambles. Ärligt talat. Hon sågade sönder stackars Pete. Först får han Johan Palm uppkallad efter sig och nu detta. Iallafall så var hela jävla skit recensionen FÖR subjektiv. Jag lovar att tjejen lyssnar på EMD eller nåt annat fjantigt band som rix fm spelar på repeat tills man vill spy. Det allra värsta kanske var, eller nej, något av det värsta var att hon skrev att "men de små tjejerna med hattar längst fram tycks inte hålla med mig". Ja, ni ser ju själva, amatören fick det att låta som om det vore någon jävla Måns Zelmerlöw eller kanske ännu bättre Johan Palm konsert hon besökt. Hon skrev att hela Pete var himla onödig och allt var onödigt men sen där så försökte hon att få med ett "men TROTS detta så glimtar en viss nyans av blablabla fram i uppträdandet". Herregud. Det liknade verkligen Vimmerby tidnings kassa och desperata försök att göra en tolkning på Timo Räisänens spelning på metro 08.

JAG SKULLE KUNNA SKRIVA EN BÄTTRE RECENSION OM TAKIDA JAG LOVAR ER, OCH JAG HATAR TAKIDA. Men den där tjejen verkar helt musikaliskt off ärligt talat. Fy fan. Dåligt. Dåligt. Dåligt. Riktigt dåligt.

Dagens fortsättning tog tack och lov en betydligt trevligt och välbefinnande riktning. Jag började jobba klockan sju. Var färdig kring tolv, kom hem och åt, sen gick jag till simhallen och simmade mina 1000. Efter det hann jag sola i en halvtimma och sen kom Hanna och hämtade mig. Julia var också med. Vi åkte till deras farmors sjö och badade samt åkte båt. Mycket trevligt. Vår fd hyresvärd har varit på besök här också med sin dalmatin valp. Söt.

Jag är egentligen förskyld men jag har både jobbat, solat, simmat och badat vilket man nog ska undvika i mitt läge men....... det går inte. Inte nu.

Te och halstabletter. Underbar medicin. Nu glömde jag nästan att nämna en ganska viktig sak. Idag fick de flesta i mitt område intagningsbesked antar jag och så även jag. Jag kom in. Nu ska jag bli medlem på stångåstaden, bara att börja. Eller pappa får väl registrera sig. Han är ju så väldigt high tec med mail och allt, det kan man lita på. Han har tillochmed facebook. Ojoj.

Nu ska jag ta det lugnt med spotify och bara göra ingenting, dricka mitt te och läsa Stieg Larsson. Jag är riktigt trött.

"högen" före


"högen" efter


Hanna.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0