she is so fashion

Godkväll. Gårdagen spenderades mestadels hemma hos Josefin där vi åt tacos och såg på film fram tills halv fyra på morgonen. Ida var med på ett hörn också, fast hon åkte hem klockan tio. När vi väl skulle somna på morgonen så tyckte grannarna att det var dags för efterfest eller nåt och slog på musik. Eftersom jag har gått och blivit lite sådär smått förälskad i författaren Jens Lapidus så blev det en enorm sorg för mig när jag upptäckte att den tredje boken var en jävla seriebok! Som Fantomen ungefär. Besvikelsefaktor: Skyhög. Iallafall Breaking Dawn är en bok som är värd att hyllas om något. Jag är just nu mitt uppe i allt. Jag älskar böcker. Har alltid gjort. Kommer alltid att göra. Jag lovar och svär att jag aldrig ska bli en sån som inte har tid att läsa. För några dagar sen så läste jag ut 14 år till salu som jag fick av Hanna i present, tack för det. Jag har under min ganska korta livlid lärt mig en viktig sak: Man ska aldrig ropa hej förens man kommit över bron. Tusen saker som hänt nyligen pekar på att det är ingen bra idé att ta ut segern i förskått. Julia gav mig en bok som hette överlevare mot alla odds och jag hatar den verkligen. Den är så himla dålig rent ut sagt. Jag trodde att den här 14 år till salu skulle vara lika dålig.. men nej.. den var faktiskt riktigt bra. En sak jag reagerade lite på var att i boken så skrev hon att de kursiverade texterna är dikter som hon skrivit. Jag läser och rätt var det var så ploppade det fram en Thåström text (Ni vet den där ingen nedåt sång?) men det är inte någonstans i boken nämnt att det är en låttext.

Imorgon ska jag börja jobba samt införskaffa mig ett halvårskort på simhallen. Ja. Det är sommarlov men trots det så ska man inte ligga på latsidan. Jag har inte simmat sen innan påsk pga körtelfeber och jag har faktiskt svällt upp lite. Nu får ni inte tro att jag är besatt av vikt och sådant. Jag tror inte på bantning, JAG TROR PÅ MOTIONEN!

Jag har syndat lite också. Jag beställde ifrån cdon idag. Ärsch.

Det här med parodier på kända låtar är verkligen min grej. Här är en underbar parodi på Lady Gagas Pokerface.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0