sista dagarna

Måndags: Städade ur skåpen. Skulle haft femkamp mot lärarna men det blev inställt pga dåligt väder. Istället såg vi på film.
På kvällen så var vi i Skäfshult och grillade.
Tisdags: Lediga hela dagen. På kvällen var det avslutningsmiddag. Så himla bra det var. Lärarna sjöng och sånt. Maten var gudomlig.. tyckte jag iallafall.

Och idag var det avslutning. Alla var jättefina. Kyrkan som vanligt.. sen tillbaka till klassrummen för att få betyg. Jag är jävligt missnöjd med mina betyg måste jag säga. Okej, de är väl inte dåliga men jag är mest sur för att jag inte blev höjd i vissa ämnen som jag verkligen försökt höja mig i. Jag hatar betyg. Hatar. Hatar. Betyg får bara folk att känna ångest. Stress. Besvikelsen svämmar över och dränker mig. Nu blev det lite smått poetiskt vilket inte var meningen. Jag är faktiskt arg och upprörd. Mamma tycker att jag överdriver. Vi tog en massa foton i klassrummet med klassen också, jag och Charlie läste upp våran dikt haha. Efter det så började alla gråta.. inte jag då men sen när vi gick ut ur klassrummet så började jag gråta hysteriskt mycket. Herregud vad sorgligt det var. Sorg i dess rena bemärkelse. Jag tycker om min klass. Min gamla klass blir det ju nu. Jag känner mig jättekonstig just nu. Ledsen på riktigt. Besvikelsen över betygen samt sorgen av att lämna alla underbara lärare och klassen drar ner mitt liv till botten av mariana graven. Oviss framtid skrämmer mig också som Ida brukar säga. Det är många vuxna som är skeptiska till mitt val av skola.

Hursomhelst. Jag har tagit bilder nu alla de tre avslutningarna som jag haft på AL. Sjuan, åttan och nian finns nu på min bilddagbok. Akut heter jag där.

Ikväll är det som vanligt fest i källängen. Traditionellt och bra. Jag och några ska äta lite först och sånt. Sedan går vi väl ner dit.

Min nu f.d klass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0