Annika Norlin avskyr otydlig kritik

Jag satt nyss ute på balkongen och väntade mig lite trevlig morgonläsning i Svenska Dagbladets kulturtidning. Då hittar jag en förskräcklig artikel. Annika Norlin sjönk just en bra bit i mina ögon. Hon säger att hon avskyr otydlig lyrik och när någon säger "mina texter får man tyda som man vill" så tänker hon att det är en låtskrivare som inte har någon aning om vad han eller hon vill säga osv osv.

Se nu i detta fantastiska klipp.



"De är faktiskt upp till var och en att tolka hur fan de vill"

Haha.
Men iallafall..

JAG FÖRSTÅR INTE! Det kvittar hur tydliga texter är, man tolkar de endå olika. Okej, bortsett från typ Fyrdung och Svensk ungdoms låtar och sånt som helt enkelt inte går att tolka på annat sätt även att fansen av dessa band nekar förfullt till att budskapen skulle vara rasistiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0